Jak vybrat banku pro podnikání

Co je třeba zvážit při výběru banky pro podnikání?

Můžete vybrat několik klíčových parametrů.

  •  Spolehlivost. Je třeba zajistit, že banka má licenci a je součástí systému pojištění vkladů (cop). V případě, že členská banka SSV praskne, jednotliví podnikatelé a malé podniky budou moci vrátit peníze ze svých účtů v určité výši. V případech, kdy obchodní obraty jsou větší, musíte buď rozdělit peněžní toky na různé finanční organizace, nebo přistupovat k výběru banky ještě důkladněji. Například, vzít v úvahu jeho hodnocení spolehlivosti.
  •  Soubor služeb. Dnes jsou banky připraveny stát se podnikatelem a účetním a IT poradcem, a dokonce i bezpečnostní službou, která bude kontrolovat protistrany. Ale nemusíte se spokojit se vším najednou. Je důležité pečlivě posoudit, jaké služby budete skutečně potřebovat a za jakých podmínek je poskytnete. Zajímáte se například o banku, která pomáhá s registrací IP bez daně.
  •  Služby. Stojí za to vidět zpětnou vazbu o práci banky a nezávisle testovat různé komunikační kanály. Například, podívejte se, jak rychle reagovat na vaši otázku na telefonní linku, chat na webu a v kanceláři banky. Pokud podnikáte v několika regionech s různými časovými pásmy, budete potřebovat nepřetržitou podporu podnikání.

Některé banky se specializují na práci s malými podniky nebo s určitými odvětvími. Nabízejí například bezplatnou fakturační službu pro firmy s malým obratem finančních prostředků nebo úvěry za zvláštních podmínek pro zemědělce. Stojí za to předem zjistit, které banky nabízejí preferenční programy, které vám vyhovují, zda poskytují úvěry s státní podporou a zda se na to můžete spolehnout.

Jaké služby banky nabízejí podnikatelům?

Vezměme si nejčastější nabídky bank.

Údržba obchodního účtu

Banky obvykle neberou peníze na otevření účtu. Některé z nich nabízejí i bezplatnou obsluhu účtu, ale často jen prvních pár měsíců a pak cena roste. Zpravidla záleží na velikosti podniku.
Ale pro převody a platby provize je vždy. Často banky nabízejí dávkové sazby: v balíčku je zahrnuta i údržba účtu a určitý počet transakcí a za každou operaci nad limit se účtuje samostatná částka.

Několik účtů pro různé divize firmy nebo různé produkty často zjednodušuje účetnictví a někdy vám umožní ušetřit díky optimálnímu výběru tarifů.

Obchodní karta

Tato karta je spojena s obchodním účtem. S jeho pomocí můžete ukládat a vybírat peníze z bankomatů - tato možnost se nazývá "samoinkasace".

Obecně platí, že služba karty je součástí balíčku. Ale i když je účtován samostatně, je často zdarma, pokud jsou splněny určité podmínky: například, když částka na účtu neklesá pod stanovenou hranici, nebo naopak, obraty na účtu přesahují určitou hranici.

Při platbě za zboží a služby kartou banky neberou procento z částky transakce a neomezují velikost plateb. Ale na "hotovost" stanovit limity a provize - od 0,1%. Existují však banky, které vám umožňují vybírat peníze zdarma-a to jak ve svých, tak v jiných bankomatech. Proto předem zjistěte, které bankomaty můžete použít za výhodných podmínek a zda jsou pohodlně umístěny.

Za vklad hotovosti na kartu se také obvykle účtuje od 0,1%, ale zároveň je často povoleno doplnit účet z karty jakékoli banky s minimálním (nebo nulovým) poplatkem.

Nezapomeňte připojit SMS nebo push oznámení o transakcích s kartou, abyste se okamžitě dozvěděli o transakcích, které jste neprovedli.

Online účetnictví

Jedná se o službu, která může automaticky vytvářet účty a účetní doklady, počítat a vypisovat daně, vyplácet mzdy zaměstnancům a provádět za ně povinné daňové, důchodové a sociální odpočty.

Mnoho bank nabízí online účetnictví svým klientům-podnikatelům zdarma jako přílohu k balíčku.
Některé banky nabízejí služby osobního účetního, který pomáhá udržovat záznamy, vyřizovat dokumenty a poradit online nebo telefonicky o finančních záležitostech. Tato služba je téměř vždy placená, ale někdy je to výhodnější než pronájem vlastního specialisty.

Ekvalizér a online pokladna

Ekvalizér umožňuje přijímat platby z bankovních karet. Účtovací poplatek je obvykle 1-2% z částky šeků za určité období, nejčastěji za měsíc. Každá banka sama určuje sazbu-závisí na velikosti obratu podniku, rozsahu činnosti a dalších faktorech (může být zohledněna i pověst podniku). Proto je lepší předem vyjasnit podmínky v různých bankách a zvolit nejlepší možnost.

Není neobvyklé, že v balíčku s ekvalizérem můžete získat k pronájmu pokladní zařízení, včetně online pokladny, která automaticky předává data federálnímu daňovému úřadu (FNS). To je výhodné, protože nemusíte sami zasílat daňové údaje o každém prodeji. Navíc to dělá podnikání transparentní pro FNS-což znamená, že snižuje riziko zablokování účtu kvůli neplacení daní.

Proveďte test na webu daně, abyste zjistili, zda je vaše firma povinna mít pokladní zařízení. Záleží na rozsahu činnosti, daňovém systému a dalších kritériích.

Nejprve jste se rozhodli zaregistrovat jako OSVČ a nemusí nutně spustit pokladnu. Pokud si však najmete asistenty, budete se muset zaregistrovat, například u individuálního podnikatele-a pak budete muset zakoupit pokladní zařízení.

Připojení QR plateb

Největší banky nabízejí podnikatelům připojení QR plateb. Jedná se o jeden ze způsobů bezhotovostních plateb, které lze použít jak v maloobchodních prodejnách, tak v online obchodech.

QR platby jsou výhodnější ve srovnání s platbami kartou. Budou vás stát maximálně 0,7% z kupní částky, pokud je banka provede systémem rychlých plateb.

Podnikatelské úvěry

Chcete-li investovat nebo doplnit pracovní prostředky, možná budete potřebovat další finanční prostředky. Banka, která slouží vaší společnosti, je obvykle připravena půjčit peníze za výhodných podmínek, protože je již obeznámena s vaší firmou.

V tomto případě schválení žádosti o úvěr bude vyžadovat minimum dokumentů a času-banka již vidí vaši aktivitu na účtech, může určit obrat podniku, a to je snazší posoudit rizika, rozhodnout a nastavit úrokovou sazbu.

Ale je lepší předem, ještě ve fázi výběru banky, zjistit, jaké jsou jeho podmínky pro úvěry. Ujistěte se, že zjistíte, zda se banka podílí na vládních programech zvýhodněných úvěrů pro malé a střední podniky-na úvěry s státní podporou nižší než tržní sazby.

Je také nutné objasnit, jak rychle banka zvažuje žádosti o úvěr a zda je možné je vydat online.

Akreditiv

Akreditivy umožňují provádět výpočty transakcí bezpečně-banka zajišťuje, že prodávající obdrží peníze, pokud splní podmínky kupujícího. Například dodá zboží. Tato forma vypořádání chrání obě protistrany.

Tato služba je důležitá při uzavírání smluv o velkém množství, zejména pro podnikatele, kteří pracují pro export.

Zatím lze akreditivy vydávat pouze na papíře, a to ve speciální standardní podobě. Ale v blízké budoucnosti by měly být také digitální akreditivy založené na technologii blokcheyn. Obchody s nimi pak budou moci přejít na on-line.

Pokud uvažujete o použití této formy výpočtů, nezapomeňte specifikovat sazby a podmínky pro registraci akreditivů ve vybrané bance.

Faktoring

S factoringem můžete prodávat zboží s odloženou platbou nebo ve splátkách. V takovém případě banka okamžitě zaplatí zboží dodavateli a kupující se zavazuje vrátit bance peníze na úkor budoucích výnosů.

Factoring pomáhá rychle získat příjmy a bez úvěrů na doplnění pracovního kapitálu. Stojí za to vědět, zda banka nabízí takovou službu a za jakých podmínek.

Na jaké další bonusy se můžete těšit?

Některé banky účtují úroky na zůstatku na účtu, stejně jako nabízejí cashback-vrátit část plateb na firemní kartě.

Někdy banky jako bonus k tarifu nabízejí bezplatné školení pro vaše zaměstnance. Například na téma investic nebo účetnictví.

Mnoho bank tvoří fond partnerů, kteří poskytují slevy svým podnikatelským klientům. Mohou to být speciální nabídky od mobilních operátorů, marketingových a reklamních agentur, IT společností.

Banky často pořádají akce v předvečer svátků. Nabízejí například bezplatné služby novým obchodním zákazníkům na několik měsíců nebo speciální tarify. Sledujte oznámení na webových stránkách bank, abyste získali službu za nejvýhodnějších podmínek.

Vybral jsem si banku. Jak se stát jeho obchodním zákazníkem?

Pokud již máte v této bance účty, vklady nebo úvěry, můžete obvykle otevřít účet pro podnikání prostřednictvím Osobního účtu na webu nebo mobilní aplikace.

Noví zákazníci budou muset přijít na pobočku. Mnoho bank nabízí zavolat zástupce banky k sobě v kanceláři nebo doma. Zpravidla stačí vyplnit dotazník a nechat přihlášku na webu.

Otevření obchodního účtu u většiny velkých bank je možné za jeden den. Ale je lepší si předem ujasnit, jak dlouho to bude trvat a jaké dokumenty budou potřeba. Některé banky usnadňují úkol potenciálním klientům a mohou s jejich souhlasem požádat o informace o podnikateli, například v FNS, včetně jednotného registru malých a středních podnikatelských subjektů.

Když otevřete účet, banka pravděpodobně vyzve k vytvoření samostatné online kanceláře pro podnikání nebo k instalaci další aplikace pro podnikatele. S jejich pomocí si můžete vybrat tarifní plány, připojit další služby a konzultovat s odborníky banky v obchodních záležitostech.

Co když banka nesplní podmínky smlouvy?

V případech, kdy banka bez varování mění sazby služeb, odmítá provádět operace nebo jinak porušuje Vaše práva